SPRAWDŹ PRAWO DO ODSZKODOWANIA
Odszkodowania za szkody w pojazdach i maszynach
Twój motocykl, samochód, ciągnik siodłowy, przyczepa lub inna maszyna została uszkodzona?
Skorzystaj z bezpłatnej analizy sprawy.
Wpisz numer, oddzwonimy w ciągu 24h
Wyślij sms o treści „odszkodowanie” na numer:
+48 513 137 719
Twój motocykl, samochód, ciągnik siodłowy, przyczepa lub inna maszyna została uszkodzona?
Ubezpieczyciel zaniżył Twoje odszkodowanie?
Skorzystaj z bezpłatnej analizy sprawy.
Wpisz numer, oddzwonimy w ciągu 24h
lub wyślij sms o treści „odszkodowanie” na numer:
+48 513 137 719
Najczęstsze rodzaje szkód w naszej praktyce:
Szkody likwidowane z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC komunikacyjne).
Szkody likwidowane z z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy gospodarstw rolnych (OC rolne).
Szkody likwidowane z tytułu odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorstwa (OC przedsiębiorstwa).
Szkody likwidowane z tytułu odpowiedzialności cywilnej zarządcy z uwagi na nieprawidłowy stan drogi.
Szkody likwidowane z ubezpieczenia Auto-Casco.
Najczęstsze nieprawidłowości w postępowaniu ubezpieczycieli, którym skutecznie przeciwdziałamy:
Wyliczenie odszkodowania poprzez przyjęcie cen części nieoryginalnych, tańszych zamienników, często gorszej jakości.
Obniżenie cen części zamiennych poprzez stosowanie różnego rodzaju rabatów, które przysługiwać mogą niektórym warsztatom samochodowym, a nie klientom indywidualnym.
Przyjmowanie zaniżonych stawek roboczogodzin. Średnia stawka, która powinna być ujęta w kosztorysie waha się od 90 do 115 złotych za roboczogodzinę.
Zaniżenie ilości niezbędnego materiału lakierniczego, która jest niezgodna z technologią naprawy.
Pomijanie kosztów materiałów drobnych, tzw. normaliów. To są koszty materiałów, które podczas montażu i demontażu części bezpowrotnie zostają zniszczone i wymagają każdorazowo wymiany na nowe.
Pomijanie operacji technologicznych powiązanych, tzn. technologii producenta, zgodnie z którą np. oprócz wymiany i lakierowania uszkodzonego elementu przewiduje cieniowanie przylegających elementów, tak by kolor wymienionej części nie odróżniał się od pozostałych.
Zmniejszenie zakresu szkody poprzez pomijanie uszkodzonych części, które zostają ujawnione po demontażu uszkodzonych widocznych elementów.
Wyliczenie odszkodowania dla szkód częściowych w oparciu o ceny cześć obniżonych o tzw. zużycie, zaś przy szkodach całkowitych bez zastosowania tego obniżenia.
Nieuzasadnione rozliczenie metodą szkody całkowitej.
Skracanie okresu wynajmu samochodu zastępczego poprzez przyjmowanie technologicznego czasu naprawy a nie faktycznie potrzebnego na naprawę.
Odmowę wypłaty odszkodowania z powodu rzekomego braku odpowiedzialności za zdarzenie.